.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
با حضور رئیس و 7 عضو و همراهی شهردار قائم شهر ؛
در نشست خبری رئیس و اعضای شورای اسلامی قائم شهر چه گذشت ؟ + مشروح
شمال نیوز : در این نشست رییس شورای اسلامی شهر قائم شهر در پاسخ به خبرنگاران مبنی بر بحث های مطرح شده در خصوص اکثریت و اقلیت شورا گفت : وقتی ۷،۹ یا ۱۱ نفر به یک شورا راه می یابند به این دلیل است که همه سلیقه ها موجود و تضارب آرا باشد و این ....
در نشست خبری رئیس و  اعضای شورای اسلامی قائم شهر چه گذشت ؟ + مشروح

شمال نیوز : نشست خبری رئیس و اعضای شورا باحضور شهردار و اصحاب رسانه شهرستان و استان برگزار شد.

به گزارش شمال نیوز ،در این نشست  رییس شورای اسلامی شهر قائم شهر در پاسخ به خبرنگاران مبنی بر بحث های مطرح شده در خصوص اکثریت و اقلیت شورا گفت : وقتی ۷،۹ یا ۱۱ نفر به یک شورا راه می یابند به این دلیل است که همه سلیقه ها موجود و تضارب آرا باشد و این مبتلا به تمامی شوراهاست ولی این موضوع در کارهای عمرانی و شهری وجود ندارد.

افشین حسین زاده با تاکید بر اینکه هر آنچه که می شود در خصوص آینده شورا گفت در بودجه آمده است و باید انتظارات را در این خصوص مشاهده کرد تصریح نمود:کمیسیون تحقیق و تفحص شورای اسلامی شهر برای اولین بار در این شورا به بحث رپرتاژها و لیست روزنامه ها و مسائل آن ها ورود کرد.

وی با اشاره به برگزاری ۲ جلسه علنی و غیر علنی در شورا و نبود هیچ محرمانه ای با مردم اظهار کرد:بیشترین لوایحی که باید در خصوص آن تصمیم گیری شود در روز یکشنبه بررسی می شود و جلسات روز سه شنبه مواردی که باید در روز یکشنبه تصمیم گیری شود بررسی می شود.

این عضو شورا با اشاره به اظهار نظر یک خبرنگار مبنی بر آگاهی از همه مسائل شورای شهر و شهرداری از نبود هیچ پشت پرده ای در این مجموعه خبر داد و تصریح کرد:۲ نگاه در بین همکاران من وجود دارد اول اینکه پیگیر تحقق قول هایشان به مردم می باشند و دوم اینکه از لحاظ مالی در شرایط مناسبی هستند که نیاز به پیمانکار ندارند.

حسین زاده در بخش های دیگر از صحبت هایش از پخش بیش از ۲۰ هزار تن آسفالت از تاریخ اول دی ماه تا پایان تیر خبرداد و افزود:از تاریخ ۲۶ آذر تا پایان تیر ۱۸ هزار و ۳۵۲ متر مربع پیاده رو سازی و ۱۵۹۶ متر کانال انجام شده است.

رییس شورای اسلامی شهر قائمشهر فعالیت های انجام شده در این شورا را زیربنایی عنوان کرد و با اشاره به اینکه این فعالیت ها محدود در رنگ آمیزی خیابان و دیوار و تبلیغات آن چنانی نبوده گفت:برای مناطق کمتر توسعه یافته قائمشهر مثل پشت راه آهن برنامه هایی تدوین کردیم و در بودجه این مسائل را لحاظ نمودیم.

وی افزود:باید دسترسی به مناطق کمتر برخوردار افزایش یابد تا خدمات به آنجا رفته و به تبع آن مردم برای ساخت و ساز و اسکان به این مناطق بروند .

شیرسوار : بزرگترین ضعف شورای پنجم قائم شهر نبود سخنگو است

محمد علی شیرسوار منتخب اول مردم قائم شهر در شورای اسلامی شهر  با اشاره به اینکه بزرگترین ضعف شورا نبود سخنگو می باشد گفت:سخنگو در شورا هست ولی به عنوان محور اصلی عمل نمی کند.

وی با اعلام اینکه دغدغه هایی را دارد که برخی قابل اثبات و برخی غیر قابل اثبات می باشند بیان داشت:تا زمانی که تصمیمات شورا بدون استقلال و با فشار بیرونی گرفته می شود نباید از آن توقع داشت،تا زمانی که پرسنل شهرداری را معیوب و معلول می دانیم نباید توقعی داشته باشیم.

شیرسوار نبود گفتمان را فقر اصلی ۵ دوره شورا دانست و با تاکید بر اینکه با وجود گفتمان روشمندی عملکردی نیز حاصل می شود تصریح کرد:تا زمانی که فقر گفتمان داریم از ما توقع نداشته باشید.

این عضو شورا با اشاره به اینکه در بسیاری موارد در شورا شفافیت وجود دارد ولی در خصوص موضوعاتی که ذهن مردم را درگیر می کند این موضوع صدق نمی کند گفت:آرامش روان مردم آسیب دیده است.

وی مهمترین معضل شورا را نبود خبرنگاران سابقه دار در انتقال حرف های مردم به شورا دانسته و با اشاره به اینکه خبرها از سوی ما و شهرداری به سوی مردم منتقل می شود.

مجید عباسی عضو شورای شهر قائمشهر

عباسی : برای آرامش شهروندان تلاش می کنیم

مجیدعباسی رئیس کمیسیون حقوقی و تحقیق و تفحص شورای اسلامی شهر در پاسخ به سوال یک خبرنگار مبنی بر دریافت ۱۲۰ میلیون تومان تنها از جانب یک فرد بابت رپرتاژ از شهرداری قائم شهر بیان کرد مطالبه شما مطالبه به حقی است، یکی از موضوعاتی که ما در اولین روزهای کاری دوره پنجم شورای شهر آن را در دست رسیدگی قرار دادیم مبالغی که به رسانه ها پرداخت شده می باشد،باید خدمت دوستان عرض کنم که موضوعاتی بسیار درشت تر از این اعداد وجود دارد

وی تنها دلیل عدم انتشار لیست تخلفات را به نتیجه نرسیدن ابعاد حقوقی آن برشمرد و بیان داشت: ما سوگندیاد کردیم تا برای مردم کار کنیم ، برای آرامش شهروندان تلاش نماییم ،ما برای کم کردن التهاب جامعه شهری قائم شهر به میدان آمدیم.


پویامهر : شورای پنجم قائم شهر ، جوان تر شد

ایمان پویا مهر دیگر عضو شورا در این جلسه با اشاره به مشکلات موجود در کشور گفت:انتظار مردم از شورای جدید که جوان تر شده ،کار و انگیزه بیشتر می باشد و امیدواریم در پایان ۴ سال شرمنده مردم نشویم.

این عضو شورا با اشاره به اینکه از سال ۳۵ تا ۹۲ شهرداری قائم شهر ۵۰۰ نیرو داشته و در عرض ۴ سال به ۱۳۰۰ نفر رسیده بیان داشت:در عرض ۴ سال ۳ شهردار آمدند و رفتند.

پویامهر با اشاره به اینکه بودجه سال ۹۶ توسط شورای قبلی بسته شده و بودجه ۹۷ توسط این شورا تدوین شده اظهار کرد:در بودجه سال ۹۷ ما ۵۰ کار اولویت دار مانند استقرار کارخانه زباله سوز،تفکیک زباله و یا بحث های کنترل ترافیک و ساخت زیرگذرها را در دستور کار داشته و قراردادهای آن را بستیم.

وی با اعلام اینکه نساجی ۱۷۰ میلیارد تومان بدهی برای شهرداری ایجاد کرده و در سال ۹۶ از ۲۸ میلیارد تومان قرضه ای که به شهر تزریق شده ریالی در جهت برنامه های شورا نبوده تصریح کرد:در این شرایط ما بدهی های سنگینی همانند تامین اجتماعی به مبلغ ۱۳ میلیارد تومان را پرداخت کردیم و از شهردار هم می خواهیم که استراتژی مالی اش را در ادامه راه تغییر دهد.

پویامهر با اشاره به انتظار دستگاه های اجرایی برای انجام کارهایشان توسط شهرداری اظهار کرد:دولت قرار بود برای برخی پروژه های شهری تامین مالی کند ولی ریالی کمک نکرده است.
وی با اشاره به جلسات برگزار شده در خصوص ساماندهی پشت راه آهن با حضور مدیرکل راه آهن شمال و نماینده مجلس و دیگران ابراز داشت:در اجرای این پروژه یک سری مسائل دیگر مطرح شد.

فضلی : بودجه 97 شهرداری و سازمان ها ، 190 میلیارد تومان است

 سیدهادی فضلی از اعضای هیئت رییسه شورا با اشاره به بودجه سال ۹۷ شهرداری بیان داشت:پیشنهاد شهرداری قائم شهر مبلغ ۱۳۵ میلیارد تومان بوده ولی بودجه ای که شورای اسلامی شهر برای شهرداری تدوین کرده ۱۶۶ میلیارد تومان بوده که با احتساب سازمان ها به ۱۹۰ میلیارد تومان می رسد.

وی با اشاره به راهکارهای پیش بینی شده تحقق بودجه افزود:۷۰ درصد این بودجه عمرانی و ۳۰ درصد نیز جاری می باشد.

فضلی با تاکید بر اینکه در خصوص عوارض سال ۹۷ همه تلاش ها شده تا هم مردم و هم وضع مالی شهرداری در نظر گرفته شود تصریح کرد:تمام سعی ما در تحقق عدالت در تقسیم بودجه بوده است.

 

شصت و نهمين جلسه علني شوراي اسلامي شهر قائم شهر

میرزایی : بیش از ۸۰ درصد مراجعات شورا مرتبط با اشتغال است

غلامرضا میرزایی دیگر عضو شورا با تاکید بر اینکه باید ببینیم در اولین روزی که شورا را تحویل گرفتیم در چه وضعیتی بودیم تصریح کرد:شهرداری قائم شهر ۱۰۰ و اندی میلیارد بدهی دارد که با توجه به محقق شدن حدود ۹۰ میلیارد تومان بودجه سال گذشته و خرید کارخانه نساجی توسط شهرداری ، در روزهای اول ما درگیر بحران های کارگری نساجی بودیم.

وی با اشاره به اینکه شهرداری قائم شهر باید بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ نیرو داشته باشد از وجود حدود ۱۳۰۰ نیرو در شهرداری خبر داد و گفت:بیش از ۸۰ درصد مراجعات ما در شورا مرتبط با اشتغال است و حتما ما هم برای این موضوع برنامه هایی داریم و این طور نیست که در طول ۴ سال هیچ شغلی ایجاد نشود.

میرزایی با اشاره به ۵ تا ۶ ماه پیگیری انجام شده توسط خود برای ساماندهی رودخانه سیاهرود ابراز داشت:باید شرایط طوری شود که همانند شهرهای ساحلی در دو طرف رودخانه امکانات بیاید تا مردم از آن استفاده کنند.

وی با انتقاد از برخی جلسات که همه چیز را گل و بلبل جلوه می دادند بیان داشت:می توان رودخانه تلار که در مجاور کنارگذر جاده اصلی قرار دارد و ۲۰ میلیون مسافر از آن عبور می کنند را به عنوان یک مرکز گردشگری ملی معرفی کنیم.


متانی : تلاش شورا و شهرداری بدون همراهی خبرنگاران نتیجه بخش نیست

در ادامه این نشست محمد نصیر متانی رییس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر قائم شهر با اشاره به زمان بر بودن کار فرهنگی بیان داشت:همه کمک کنیم تا شهرداری نتیجه بهتری از اثرات فرهنگی بگیرد.

وی با اعلام اینکه وقت این جلسه برای تشریح فعالیت ها و خدمات کمیسیون فرهنگی اندک است گفت:با توجه به اینکه نساجی در لیگ برتر کشور است باید تلاش کنیم از زمین فوتبال به عنوان یک نهاد فرهنگی بهره ببریم.

متانی افزود:هرچه در مجموعه شهرداری و شورای شهر تلاش کنیم بدون همراهی شما به نتیجه نخواهیم رسید.

نکته ها :

* دو عضو شورای شهر قائم شهر صالح زاده و اسماعیلی که به گفته رئیس شورا با هماهنگی قبلی بوده است در این نشست حضور نداشتند .

* در این نشست از پیشکسوتان عرصه خبر شهرستان آقایان ناساری و مشهدبان نیز حضور داشتند .

* خبرنگاران حاضر در این جلسه با صراحت مباحث و انتقادات خود را از عملکرد 11 ماهه شورای شهر بیان داشته که پاسخ ان از سوی رئیس و اعضای شورا داده شد .

* برگزاری این نشست به عنوان اولین آئین تجلیل از خبرنگاران که از سوی شوراها و شهرداری های استان در سال 97 برگزار گردید مورد استقبال خبرنگاران قرار گرفت .

* شهردار قائم شهر که هفته گذشته نشست خبری اختصاصی خود را با رسانه ها را برگزار کرده بود در این جلسه نیز به احترام خبرنگاران حضور یافت .


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.09 seconds.